PR-acceleratorn
Bootcamp för bolag i tillväxt: Så arbetar du effektivt med PR och uppnår de strategiska resultat ni behöver för att få den synlighet ni önskar.
Säkra din plats till bootcampet i november eller december 2024 och ta nästa steg i er tillväxtresa.
PR-acceleratorn är vårt mest generösa erbjudande. Allt detta får du:
Digitalt bootcamp
Du får viktig kunskap för att tänka som en journalist och skapa nyhetsvinklar som leder till medial publicering. Vi djupdyker i pressmeddelandets roll och hjälper dig nå rätt målgrupp, både i Sverige och internationellt, genom att anpassa ditt budskap efter exempelvis en investeringsrunda. Du får också verktyg för att arbeta strategiskt och integrera PR i din marknadsmix för maximal effekt över tid.
En Co-pilot
Du får en Co-pilot för PR som guidar dig till en PR-strategi och PR-plan för systematiskt PR-arbete över tid. Studio Lemons Co-pilot är baserad på beprövade metoder som vi vet fungerar. Efter PR-accerelatorn har du en strategisk plan för systematiskt PR-arbete att följa.
Skräddarsydda 1-2-1 sessions
Med professionella ögon djupdyker vi i era mål och budskap genom individuell coachning. Tillsammans tar vi fram en trovärdig strategi och en grund till ett pressmeddelande eller annat material, med målsättning att nå medial publicitet. Självklart erbjuder vi korrundor för att finslipa innehållet och maximera genomslaget.
Utskickat pressmeddelande
Vi ser till att ditt pressmeddelande skickas ut till över 40+ nyhetsredaktioner.
Så fungerar Studio Lemons PR-accelerator
Under två digitala bootcamp-dagar får du de verktyg du behöver för att arbeta strategiskt och strukturerat med PR.
Du får avgörande kunskap som hjälper dig att tänka som en journalist, förstå skillnaden på reklam och riktigt nyhetsvärde, för att skapa nyhetsvinklar som leder till den mediala publicering du behöver. Vi djupdyker i hur du jobbar med PR som en naturlig del av er marknadsmix. Totalt fem timmar av praktiskt inriktat innehåll där du får utveckla din egen PR-plan och strategi.
Målet är att du efter avslutad bootcamp ska ha en färdig strategi för hur du strukturerat kan arbeta med media och skapa synlighet för ditt företag.
- Hur jobbar en journalist? Förstå hur journalister arbetar, skillnaden på reklam och riktigt nyhetsvärde samt vad journalister letar efter för att skapa innehåll som väcker deras intresse.
- Nyhetsvinklar som ger publicitet. Lär dig hur du formulerar nyhetsvinklar som fångar uppmärksamhet och ökar dina chanser till publicering.
- Pressmeddelandets roll och fallgropar. Vi djupdyker i pressmeddelandets roll, vanliga fallgropar och möjligheter. Du får steg-för-steg-instruktioner om hur du skriver ett effektivt pressmeddelande
- Vad är relevant media för dig? Vi hjälper dig att analysera och hitta de medier som är mest relevanta för ditt företag och din målgrupp, både i Sverige och internationellt.
- Anpassa ditt budskap. Lär dig hur du anpassar ditt budskap beroende på om du riktar dig till TV, radio, tidningar, poddar, Youtube, nyhetsbrev eller andra kanaler. Du får verktyg för att maximera effekten av ditt budskap och anpassa det efter exempelvis en investeringsrunda.
- Awareness vs Brand Awareness? Förstå skillnaden mellan att bygga generell medvetenhet och varumärkesmedvetenhet – hur du kan arbeta med båda på ett effektivt sätt.
- Native vs Organisk PR? Vi går igenom skillnaderna mellan betald, så kallad native advertising, och organisk PR, och hur du kan kombinera dem för att maximera din synlighet.
- Mediebevakning – Varför det är viktigt? Få insikt i varför mediebevakning är en nyckelfaktor. Förstå hur olika medier arbetar och vad de letar efter i en nyhet.
- PR-aktiveringar – Skapa möjligheter för medial synlighet. Lär dig hur du kan arbeta med PR-aktiveringar som event eller samarbeten för att öka ditt företags synlighet.
- Så bibehåller du medial relevans. Du får strategier för att hålla ditt företag intressant för media över tid, även efter att den initiala nyheten har spridits. Vi går igenom hur du bör agera både när du har en nyhet att sprida och hur du kan fortsätta arbeta med media mellan nyhetstillfällen.
Vi fungerar som din Co-pilot och guidar dig till en strategisk PR-plan som hjälper dig att arbeta systematiskt med PR över tid. Under PR-acceleratorn får du verktyg och beprövade metoder som säkerställer att du efter kursen har en konkret plan för att fortsätta stärka ditt PR-arbete på egen hand.
När kursen är avslutad har du en solid plan och alla verktyg du behöver för att driva ditt PR-arbete framåt.
Med professionella ögon djupdyker vi i dina mål och ditt budskap. Tillsammans tar vi fram en strategi och skapar grunden till ett pressmeddelande eller annat material. Vi finslipar innehållet noggrant genom flera korrundor för att maximera genomslagskraften. När coachningen är avslutad har du ett pressmeddelande med goda förutsättningar att uppmärksammas av media.
Vi hjälper dig också att identifiera de mest relevanta medierna för ditt budskap och skapar en tydlig handlingsplan för vad som ska göras efter utskicket.
Vi rekommenderar att första tillfället bokas efter bootcampets andra dag för maximal effekt.
Vi skickar ut ert skrivna pressmeddelande till minst 40+ nyhetsredaktioner via våra professionella distributionsverktyg och aktuella medielistor. På så sätt säkerställer vi att ert budskap når relevant media.
När:
November:
tisdag 5 november kl. 13:00 – 15:00
torsdag 7 november kl. 09:00 – 12:00
December:
tordag 5 december kl. 09:00 – 12:00
fredag 6 december kl. 09:00 – 11:00
Pris:
16 500 SEK per bolag, ta med hela teamet om ni vill.
För att säkerställa kvalitet har vi en begränsning på antal bolag som kan vara med. Vill du synas medialt, rekommenderar vi att du anmäler dig så fort som möjligt.
”Att synas som företag är viktigt, för bolag i ett tidigt skede kan det vara avgörande och inför en investeringsrunda kan medial synlighet vara skillnaden mellan succé och flopp. Många bolag i tillväxt står inför ett moment 22-läge: De behöver öka synligheten för att öka sin tillväxt, men de behöver ökad tillväxt för att ha råd att öka sin synlighet. Därför har vi tagit fram PR-acceleratorn.”
– Terese Salzberger, PR- och kommunikationskonsult på Studio Lemon.
Inte övertygad?
Våren 2024 slog Studio Lemon rekord i antal publiceringar för våra kunder med ett snitt på 4 mediala publiceringar per PR-projekt och en räckvidd på över 1 miljoner mottagare
“Jag har jobbat med många konsulter under min långa karriär: Få har levererat som Sanna och Terese på Studio Lemon”.
– Bitte Hanell, Founder & COO på Mentalytics
Vi räknar ner till nästa bootcamp - säkra din plats redan idag!
- 00Days
- 00Hours
- 00Minutes
- 00Seconds